7 motivatietips bij het afvallen; tip 7: Maak een plan

Vandaag de laatste tip in de serie van 7 tips om gemotiveerd te blijven tijdens het afvallen. Gisteren was tip 6: neem tijd om te wennen aan je nieuwe voedingspatroon en leefstijl. Doe het stap voor stap; steeds breng je een kleine verandering aan.

Het is handig om hiervoor een plan te maken; waar ga je mee beginnen? Hoe ga je het aanpakken? Door bezig te zijn met een plan daarvoor kun je met meer focus blijven doorpakken.

Denk bijvoorbeeld aan:

– Het plannen van je sportmomenten.

– Het bedenken van een weekmenu. Maak meteen een boodschappenlijst, dat scheelt later een hoop tijd!

– Neem je agenda voor de komende week door: waar zitten de vrije momenten die je kunt gebruiken? Hoe kun je ruimte creĆ«ren?

– Kunnen sommige gewoonten veranderen? Een uurtje wandelen in plaats van tv-kijken bijvoorbeeld.

– Heb je een gezin? Ook je gezinsleden kunnen lekker meedoen en plannen bedenken. Leuk om het samen te doen!

Door je activiteiten te plannen, is de kans groter dat je het ook echt doet. Het zijn dan agendapunten geworden.

Ik hoop dat je met deze 7 tips de start kunt maken van een mooie verandering!

En kun je mijn hulp als jouw coach goed gebruiken? Stuur me dan een bericht, of neem contact op via de mail: info@praktijkgoedeten.nl